infoadsalaj@gmail.com
Zalău, Sălaj, România
0721 683 225

Tentințe în web design pentru anul 2018

Website-urile sunt cartea noastră de vizită în online, mijlocul prin care ne construim reputația, modalitatea de comunicare vizuală a valorilor brandului nostru sau instrumentele cu ajutorul cărora stabilim legături cu publicurile noastre. A avea un website original, optimizat, bine structurat din punct de vedere al design-ului și al navigației, care reușește să comunice clar mesajul tău de business este un must.

Peisajul online actual este supraîncărcat de o multitudine de website-uri, de aceea este important să cunoști principalele tendințe în web design pentru anul 2018 pentru a te bucura de un site modern, aliniat celor mai noi trenduri care îți va aduce traficul pe care ți-l dorești. Iată câteva dintre acestea:

1 Pattern-uri și forme geometrice

Elementele vizuale sunt foarte importante pentru construirea personalității afacerii tale și te ajută să te diferențiezi de competitori și să simplifici mesajele tale de business. Folosirea pattern-urilor și formelor geometrice este o tendință care va caracteriza anul 2018 pentru că dau un aspect unitar design-ului, sunt elegante și se pot adapta mai multor tipuri de site-uri.

2 Culori vii

Având în vedere faptul că majoritatea utilizatorilor nu petrec foarte mult timp pe site-uri, mai ales dacă le vizitează pentru prima dată, scopul tău este de a le capta și menține atenția. O modalitate prin care poți face asta să folosești culori vibrante, vii, care scot în evidență mesajul tău de business. Culorile aprinse, în concordanță cu celelalte elemente grafice și vizuale concură la stabilirea unui design unitar și îmbunățirea experienței utilizatorului pe site.

3 Mobile friendly

Dacă website-ul tău nu este deja optimizat pentru mobil, ar trebui să incluzi și acest pas în strategia ta de business. Acest trend se menține și în anul 2018 și este poate mai important decât în trecut, în contextul în care majoritatea oamenilor de pe glob folosesc cu precădere device-urile mobile pentru a achiziționa produsele preferate sau a fi la curent cu informațiile care îi interesează.

4 Folosirea mai multor tipuri de fonturi

Un trend semnificativ în 2018 în materie de web design este folosirea mai multor tipuri de fonturi și încălcarea unor reguli clasice de tipografie. Deja observăm site-uri pe care apar două familii diferite de font-uri pe aceeași pagină (ex: Arial amestecat cu Times New Roman) sau în care spațierea clasică nu este respectată.

De regulă, aceste tendințe au rol estetic și este bine să fie mai degrabă implementate în secțiuni descriptive cu puțin text, de exemplu prima pagină, nu în secțiuni mai mari de text (ex: pagina de articol), unde lizibilitatea este importantă.

5 Animații

Animațiile sunt procedee simple prin care îți poți personaliza mesajul de brand și îți poți suprinde plăcut utilizatorii. Animațiile simple pot ajuta la transmiterea mesajului într-un mod captivant, prietenos sau chiar amuzant, îți pot crește engagement-ul și te pot ajuta să menții treaz interesul utilizatorilor pe tot parcursul navigării.

6 Reinventarea homepage-ului

În 2018 se preconizează că modul de structurare al homepage-ului va avea parte de cele mai multe schimbări. Majoritatea website-urilor noi, dar și a brandurilor deja consolidate cu o deschidere mare spre inovație se îndepărtează tot mai mult de homepage-ul tradițional.

În 2018, prioritatea companiilor va fi să creeze o experiență cât mai personalizată pentru fiecare utilizator în parte, în funcție de istoric, locație sau datele pe care le cunosc despre el.  Astfel, conținutul pe care îl vede și cu care interacționează se va schimba în funcție de specificul fiecărui utilizator.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

InfoAD IT